Konfirmation

Rosengårdskolen har typisk elever fra 3 sogne, og er som skole ikke en del af konfirmationsforberedelsen. Det er op til præsterne i hver kirke, hvornår de afholder konfirmationsforberedelse, men så vidt det er muligt, bliver det lagt samtidig.
Det vil sige, at skolens elever ofte går til konfirmationsforberedelse i forskellige kirker, og dermed kan det også være tilfældet, at eleverne bliver konfirmeret i forskellige kirker på forskellige dage.

Information og tilmelding til konfirmationsforberedelse kan fås ved henvendelse til den valgte kirke.

Blå Mandag lægges som udgangspunkt samme dag for alle elever, så de kan fejre denne dag sammen - datoen fastlægges af forældrerådet i klasserne (hvorefter skolen skal have besked), og tilrettelægges som regel efter Ung Odense's Blå Mandag arrangement på Posten i Odense.

Se mere om Blå Mandag konfirmationsfest på Posten i dokumentet herunder fra Ung Odense for 2024.

Datoen for Blå mandag 2024 for Rosengårdskolens elever er mandag den 29. april 2024.