Traditioner på skolen

Vi har mange traditioner på Rosengårdskolen. Nogle er gamle og nogle er nye.

En tradition, som vi værner meget om er vores morgensang i børnemiljøet. Vi samles i centralrummet til en fælles opstart på dagen.

Af andre traditioner kan nævnes:

• Idrætsdag og motionsdag for hele skolen
  • Stearinlysets Skær for børnemiljøet - store læser for små i skæret fra en lanterne - denne dag skyder vi også julemåneden i gang med masser af julesjov og pynt.
  • Vi markerer både Børnenes Rettighedsdag og den nationale trivselsdag i børnemiljøet
  • Vi starter skoleåret med en trivselsdag for hele ungemiljøet
  • I februar holder elevrådet en Gallafest for ungemiljøet
  • I uge 10 sætter hele skolen fokus på en udvalgt tekst af en dansk forfatter under overskriften “fælles tekst”
  • I foråret holder eleverne i 3.-6. klasse samt valghold en Forårskoncert for forældrene

Der sker herudover en masse andre spændende ting i løbet af året - se billeder fra vores hverdag på vores Facebook-side.